خرید گل ارکیده نفیس

انتشار خبر :


یکی از انتخاب‌های بسیار متفاوت برای انسان‌های خاص و خوش سلیقه، گل ارکیده می‌باشد. گلی زیبا، خوش رنگ و البته بسیار لاکچری، که روز به روز بر تعداد طرفداران آن افزوده می‌شود.

ارکیده‌ها با تجسم زندگی دوباره، شکوه و عشق، یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدیه دادن به عزیزان شما هستند. هر چند که انتخاب بهترین نوع ارکیده بر اساس شرایط و نوع نگهداری از آن، کار نسبتا دشواری محسوب می‌شود.

اگر شما هم قصد تهیه گل ارکیده به صورت گلدان، دسته یا سبد گل را دارید، بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
چرا که ما قصد داریم تا در این مقاله از گروه کشت و صنعت نفيس، پس از آشنایی کلی با گیاه ارکیده و گونه‌های آن، شما را با تمام جنبه‌های خرید، حفظ و نگهداری از این گل ارزشمند آشنا کنیم.

تاریخچه گل ارکیده

ارکیده‌ (Orchids) یکی از گیاهان بسیار قدیمی و با سابقه‌ی کره‌ی زمین است که برای قرن‌ها به عنوان نمادی از ثروت، تجمل و زیبایی مورد تحسین قرار می‌گرفته است.
این گیاه با بیش از 25 هزار گونه مختلف، یکی از متنوع‌ترینِ آن‌ها نیز به شمار می‌آید.

گل ارکیده

تا کنون در فرهنگ‌های مختلف، معانی متفاوتی به ارکیده‌ها نسبت داده شده است. به عنوان مثال، در یونان باستان، ارکیده نماد عشق و باروری و در چین باستان، نماد رفاه و فرزندان زیاد بود.

ارکیده‌ها حتی امروزه هم به عنوان یکی از محبوب‌ترین گل‌های زینتی جهان شناخته می‌شوند. آنها هدیه‌ای ایده‌آل برای هر مناسبتی هستند و می‌توانند به هر خانه یا فضایی زیبایی و ظرافت ببخشند.

محبوب‌ترین گونه‌های گیاه ارکیده

خانواده ارکیده‌ها به قدری متنوع هستند که شامل طیف گسترده‌ای از اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف می‌شوند. با این حال، برخی از رایج‌ترین انواع ارکیده‌ها عبارتند از:

ارکیده فالانوپسیس

این نوع ارکیده محبوب بیشتر به خاطر گل‌های بزرگ و رنگارنگش در بین افراد شهرت دارد. ارکیده فالانوپسیس یکی از بهترین گزینه‌ها برای خانه‌های مدرن است. چرا که ساقه‌های بلند، ایستاده و گل‌های ماندگار آن در امتداد ساقه‌های این گیاه، سازگاری بسیار خوبی با محیط پیدا می‌کند.

ارکیده کاتلیا

ارکیده کاتلیا (Cattleya)، که به عنوان “ملکه ارکیده‌ها” نیز شناخته می‌شود، یکی از گیاهان خانواده ارکیده (Orchidaceae) است که بیشتر بومی مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری آمریکای مرکزی و جنوبی است.

کاتلیا رنگ‌های بسیار متنوعی دارد و رنگ متضاد آن با محیط خانه، زیبایی بسیار چشمگیری به وجود می‌آورد.

گل ارکیده


ارکیده ناگازاکی

اگر دوست دارید گلی لاکچری و در عین حال خوش بو برای دوستان خود هدیه ببرید، بهتر است به سراغ ارکیده‌های ناگازاکی بروید. این ارکیده، همانی است که بعد از رشد از سبد یا گلدان آویزان می‌شود و ظاهر بسیار چشم نوازی ایجاد می‌کند.

ارکیده انسیکلیا

ارکیده‌های انسیکلیا یا ارکیده‌های صدفی، ارکیده‌ای اختاپوس مانند هستند که اگرچه معطر نیستند، اما عمر نسبتا بلندتری نسبت به سایر گونه‌های ارکیده دارند و می‌توانند برای چندین ماه متوالی شکوفه کنند.

انسیکلیاها به دلیل زیبایی و تنوعشان، یکی از محبوب‌ترین ارکیده‌ها برای استفاده در گل آرایی و باغبانی هستند و طولشان از ۷ تا ۶۰ سانتی‌متر متغیر است.

ارکیده اپی دندرم

در میان تمام گونه‌های گیاه ارکیده، اپی دندرم یکی از زیباترین‌ها محسوب می‌شود. گیاهی با گل‌های کوچک‌تر که معمولا به صورت دسته‌ای شکوفا می‌شوند و مقاومت نسبتا بالایی در برابر تغییرات دمایی محیط دارند. هر چند که هنوز هم باید با احتیاط از آن مراقبت کنید.

گل ارکیده ایرانی

ارکیده‌ها، این گل‌های شگفت‌انگیز و با ظرافت بی‌نظیر و رنگ‌های چشم‌نواز، در سراسر جهان پرورش داده می‌شوند. اما شاید کمتر کسی بداند که ایران نیز از موطن‌های این گنجینه‌های طبیعی است.

گل ارکیده

حتی شاید برای شما جالب باشد که بدانید شهرت ارکیده‌های ایرانی فقط به زیبایی ظاهریشان ختم نمی‌شود.

ارکیده‌های ایرانی از نظر کیفی نیز در رتبه‌ی بالایی قرار دارند و حجم گل‌ها و ماندگاری بالایشان، آن‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای هدیه دادن و استفاده در مراسمات مختلف تبدیل کرده است. علاوه بر این، از برخی گونه‌های ارکیده ایرانی، اسانس‌ها و عصاره‌های گران‌بهایی استخراج می‌شود که در صنایع مختلف، از جمله داروسازی و عطرسازی، کاربرد دارد.

رازهای نگهداری از گل ارکیده

درست است که ارکیده‌ها به ظرافت و زیبایی خود شهرت دارند؛ اما حفظ این زیبایی، نیازمند توجه و مراقبت شما خواهد بود. مراقبت‌هایی متنوع در خصوص دمای نگهداری، میزان نور و حجم آب دریافتی آن‌ها.

نور مناسب برای ارکیده

اکثر ارکیده ها از نظر میزان نور مورد نیاز، گیاهانی کم توقع محسوب می‌شوند و می‌توانند در محیط‌های نسبتا کم نوری مانند آپارتمان‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها دوام بیاورند. اما این به آن معنا نیست که نور شدید و زیادِ خورشید، آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌کند.

پس سعی کنید از قرار دادن ارکیده‌ها در معرض نور مستقیم و شدیدِ خورشید (مثلا در هنگام ظهر) خودداری کنید تا گیاه ظریف شما دچار سوختگی و آسیب نشود.

گل ارکیده

نحوه آبیاری گیاه ارکیده

ارکیده‌ها باید به طور منظم آبیاری شوند؛ اما مراقب باشید که آن‌ها را در آب غرق نکنید. یعنی اجازه دهید که خاک بین دو آبیاری به طور کامل خشک شود. برای این کار می‌توانید یک تا دو سانتی متر از خاک گلدان را بررسی کنید تا اگر خاک خشک بود، فرایند آبیاری را انجام دهید.

در ایام تابستان و فصل گرما، آبیاری یک الی دو بار در هفته کافی است؛ اما توجه کنید که در زمستان‌ها، بیشتر از یکبار در هفته به ارکیده خود آب ندهید. چرا که آبیاری بیش از حد می‌تواند ریشه گیاه شما را از بین ببرد.

دمای مناسب برای گل ارکیده

دمای مناسب برای اکثر گونه‌های ارکیده، متوسط ​​بین 15 تا ۲۷ درجه سانتیگراد می‌باشد. با این حال، این دما باید توجه به نوع دقیق گونه ارکیده شما تعیین شود. پس حتما درباره دمای مناسب برای نگهداری از ارکیده خود از فروشنده پرس‌وجو کنید.

همچنین، اگر بتوانید ارکیده‌ی خود را در معرض جریان غیرمستقیم و غیرشدید هوا (مانند مجاورت پنجره) قرار دهید، برای سالیان سال، ارکیده‌ای گلی شاداب و تازه خواهید داشت.

گلدان ارکیده: کدام یکی را انتخاب کنم؟

قبل از هر چیز بهتر است به شما بگوییم که اگر در نگهداری از ارکیده مبتدی هستید و پیش از این از گیاه‌های خانواده ارکیده نگهداری نکردید، بهتر است با گونه‌های مقاوم‌تر و کم‌توقع‌تری مانند سئول یا دندروبیوم شروع کنید. اما اگر توانایی مراقبت از این گیاه حساس را در خود می‌بینید، می‌توانید به سراغ هر یک از گونه‌های دلخواهتان بروید.

علاوه بر این، برخی از ارکیده‌ها (مانند کاتلیا) به نور زیاد نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر (مانند پاپیلوسپیلوم) در نور کم نیز رشد می‌کنند. پس اگر در آپارتمانی زندگی می‌کنید که نور زیادی عاید گیاهتان نمی‌شود، به سراغ ارکیده‌هایی که نیازمند نور زیادی هستند نروید.

ترجیحات شخصی شما، رنگ و سبک دکوراسیون محلی که قصد خرید گیاه ارکیده برای آن را دارید نیز از جمله عواملی است که باید پیش از خرید گیاه ارکیده به آن‌ها توجه کنید.

گل ارکیده

دسته گل ارکیده

یکی از لاکچری‌ترین دسته گل‌های ترند و پرطرفدار این روزها، دسته گل ارکیده است. دسته‌ای از ارکیده‌های سفید و ترکیب شده با رزهای مینیاتوری که معمولا انتخابی بسیار شکیل برای مراسماتی مانند خواستگاری و یا عروسی هستند. 

این دسته گل با ایجاد نمایی خیره کننده، معمولا به مذاق هر فردی که طرفدار زیبایی است، خوش می‌آید و از همه مهم‌تر، ماندگاری نسبتا طولانی مدتی هم دارد.

گل ارکیده نفیس

شرکت کشت و صنعت نفیس به عنوان یکی از تخصصی‌ترین مراکز پرورش گل و گیاه در اصفهان، طیف گسترده‌ای از گل‌ها و گیاهان، از جمله ارکیده‌های زیبا و باکیفیت را به شما عزیزان ارائه خواهد داد.

ما پس از سال‌ها فعالیت تخصصی در زمینه کشت انواع و اقسام گل‌های آپارتمانی و باغی، امکان خرید آنلاین و ارسال سریع محصولات خود را نیز برای شما فراهم کرده‌ایم. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه گل‌های آپارتمانی ما و یا از طریق تماس با شماره تلفن 03136625832 ، انواع محصولات ما را مشاهده کرده و سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

خرید گل ارکیده در اصفهان

یکی از دشواری‌های خرید گل و گیاه در شهرهای مختلف، نگرانی از بابت سلامتی و طراوت گل‌ها است. این نگرانی در شهری مانند اصفهان، به دلیل آب و هوای نسبتا گرم و خشک آن، بیشتر از حد معمول است. خصوصا با توجه به اینکه ارکیده بیشتر نیازمند آب و هوایی مرطوب و شرجی است.

شرکت کشت و صنعت نفیس با کمک جدیدترین تکنولوژی‌های پرورش گل و گیاه، ارکیده‌های متنوعی را در مجموعه خود پرورش می‌دهد. تکنولوژی‌هایی تمام اتوماتیک، که شرایط رشد طبیعی پرورش گیاه را در اختیار ما قرار داده است.

علاوه بر این، شرکت نفیس با ایجاد امکان تحویل سریع گل در محل و بسته بندی بسیار مناسب برای ارکیده‌ی شما، نگرانی‌هایتان در خصوص نحوه تحویل گل را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد. 

پس در صورتی که ساکن شهر اصفهان هستید، به دنبال مرکزی برای خرید گل و گیاه بدون واسطه می‌گردید و دوست دارید که یکی از گونه‌های خاصِ ارکیده را برای خود یا دوستانتان تهیه کنید، می‌توانید گونه مورد نظر ارکیده خود را به نفیس سفارش دهید.

جمع بندی نهایی

ارکیده‌ها آنچنان خاص و زیبا هستند که وجود یک گلدان یا دسته گل چیده شده از آن‌ها، می‌تواند فضا را به طور کامل دگرگون کند. با این حال، خرید گیاهی سالم و با طراوت اولیه، در کنار نگهداری صحیح از آن، می‌تواند تاثیر دوچندانی در این زیبایی داشته باشد.

شرکت نفیس، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تهیه گل ارکیده است که طیف وسیعی از گونه‌های ارکیده را برای علاقمندان به این گیاه فراهم نموده است.

شما می‌توانید ارکیده و یا سایر گیاهان مجموعه کشت و صنعت نفیس را از طریق وب سایت این مجموعه تهیه و یا برای خرید با شماره تلفن 03136625832 تماس حاصل نمایید.