چرا علاقه داریم به یکدیگر گل هدیه دهیم؟

انتشار خبر :


دلیل واقعی گل هدیه دادن

لبخند واقعی روی لبان فردی که به او گل هدیه می‌دهید، یکی از مهم‌ترین دلایل علاقه افراد به هدیه دادن گل است. بسیاری از افراد به دلیل سادگی، سرزندگی و حس مثبتی که گل ها دارند، آن ها را به بسیاری دیگر از هدایای گران قیمت ترجیج می دهند. هدیه دادن گل‌ها که از گذشته در میان انسان‌ها مرسوم بوده، دلایل خاصی دارد که از آن جمله تاثیر گل‌ها و گیاهان بر روحیات انسان است. گل ها حس عشق را زنده کرده و صمیمیت بین افراد را دوچندان می کنند و از این طریق رابطه بین دو نفر را بهبود می بخشند.

روانشناسی چه می گوید؟

از لحاظ روانشناسی نیز، فردی که گل هدیه می گیرد احساس با ارزش بودن می کند و اعتماد به نفس او بالا می رود. روان شناسان همچنین می گویند گل ها موجب باز شدن فکر انسان و فضای عطرآگین آن موجب تلطیف روح می شود. به همین سبب رنگ و نوع گل ها در نوع حس و عاطفه ای که در فرد ایجاد می کنند از اهمیت بسزایی برخوردارند. گل‌های با رنگ ملایم از جمله صورتی، سفید و بنفش، حس شخص را به سوی احساسات آرام سوق داده و گل های با رنگ گرم و تند نیز مانند قرمز، زرد و نارنجی، انسان را به سوی سرزندگی و هیجان پیش می‌برد.

گل های رز یکی از بهترین پیشنهاد هاست

گل های رز با رنگ های زیبا و جذابی که دارند همه جا جلب توجه می کنند. با هدیه دادن گل های رز علاوه بر اینکه به عزیزانتان ظرافت، محبت و صمیمیت خود را یادآور می شوید، به آن ها نشان می دهید که برایشان ارزش قائل هستید. بدون شک گل های رز رمانتیک و دوست داشتنی هستند و شما می توانید با انتخاب تعداد شاخه گل و رنگ رزها سخنی که در ذهن دارید را به زبان گل ها به فرد مورد علاقه ی خود بزنید و دل او را بدست آورید.